THE BOSS





BOSS

Przysłuchując się bezpośredniej dyskusji oraz analizując korespondencję ludzi testujących przewody Space Series zdaliśmy sobie sprawę, jak różną hierarchię ważności mają poszczególne aspekty muzyki dla różnych osób. Scena, przestrzeń, stereofonia, spójność, rozdzielczość, postrzegane były bardziej w kategorii cech ulubionych niż koniecznych. Skutkiem każdego pojedynczego odsłuchu było porównanie subiektywnego wyobrażenia wzorca idealnie brzmiącej muzyki i jej obiektywnego odwzorowania z płyty. Gdy skończyliśmy pracę nad Space Series, byliśmy niezmiernie dumni, że wypadkowa oczekiwań wszystkich testujących spełniała wymagania każdego z osobna. To można było uznać za sukces.

Tak, jak dyrygent decyduje o obliczu orkiestry, tak w każdym domowym systemie audio to słuchacz, udoskonalając brzmienie całego systemu układa dźwięk według własnych potrzeb i upodobań. Z reguły porządnie skonstruowane i poprawnie dobrane urządzenie audio nie wymaga gruntownej ingerencji w strukturę dźwięku, a jedynie możliwości delikatnego szlifu i dopasowania do wrażliwości użytkownika. Modyfikacja urządzeń, ze względu na koszty i dosyć nieprzewidywalny efekt jest dosyć rzadko spotykanym sposobem modyfikacji dźwięku. Dużo łatwiejsze jest skorzystanie z możliwości ułożenia dźwięku poprzez dobranie odpowiednich łączówek z szerokiej gamy przewodów sygnałowych, głośnikowych i zasilających. Ewoluujące w czasie upodobania muzyczne oraz zmieniające się wraz z wiekiem możliwości percepcji wobec wzrastających wymagań sprawiają, że majsterkowanie przy dźwięku staje się prawie nałogiem.

Galaxo, podobnie jak reszta przewodów serii Space, realizuje koncepcję dźwięku bardzo plastycznego i analogowego, wyjątkowo wdzięcznego w odbiorze. The Boss stawia na otwartość, przejrzystość i pasję przekazu - pierwotny, akustyczny obraz sceny i pojedynczych zdarzeń, przyciąga przede wszystkim klarownością dźwięku. Te dwa przewody nie są dla siebie konkurencją, ale alternatywą, bo pewne aspekty muzyki mają podkreślać i realizować w odmienny sposób. W obu przypadkach jednak dźwięk nie wychodzi poza ramy subtelnej równowagi tonalnej, jest pięknie zbalansowany i zdyscyplinowany. Dłuższe odsłuchy przywoływały u testujących delikatny uśmiech na twarzy, być może oznakę dobrego samopoczucia i zadowolenia, a być może kpiny. Mamy nadzieję, że słowo jest obrazem duszy, więc chyba jednak to pierwsze.




Chociaż The Boss powstał jako naturalne rozwinięcie konstrukcji przewodu Galaxo, to jednak ze względu na zaakcentowanie innych walorów brzmieniowych został wydzielony ze Space Series. W Boss'ie zachowano geometrię i obróbkę żył (gwarantującą niską impedancję złącza), jak w Galaxo, ale wprowadzono kilka istotnych zmian materiałowych i konstrukcyjnych:
  • poliolefinowe dielektryki zostały wzbogacone domieszkami teflonu FEP i TPFE - zwiększona średnica przewodu pozwoliła na zastosowanie w żyłach nieco sztywniejszego dielektryka przy zachowaniu dużej elastyczności, udoskonalono więc parametry izolacyjne świetnie tłumiącej drgania poliolefiny
  • zastosowano grubsze żyły z bardzo czystej miedzi m5N7 OFHC- zmniejszono liczbę i zwiększono przekrój drucików z których są zbudowane
  • oprócz gęstego ekranu z plecionki miedzianej zastosowano niskostratne rdzenie molibdenowe, rewelacyjnie tłumiące zakłócenia i redukujące szumy RFI i EMI.
  • wszystkie elementy metalowe wtyków i linki przewodu poddane zostały obróbce kriogenicznej.


Chociaż formuła testów zastosowana w Space Series okazała się bardzo trafna i skuteczna, to w przypadku Boss'a testów dokonano w całkowicie odmienny sposób. Porównanie wzoru i zapisu brzmienia instrumentu muzycznego odbywało się na zasadzie porównania dźwięku live i jego tzw. śladu - zapisu pozbawionego wszelkiej ingerencji ze strony realizatora dźwięku. Do porównań użyto instrumentów i śladów: gitary akustycznej, kontrabasu, fortepianu, skrzypiec, kilku instrumentów perkusyjnych (bębny, kotły, talerze, trójkąt, ksylofon) oraz dodatkowo całej grupy instrumentów. Pominięto odsłuchy wokali, ze względu na stwierdzony brak powtarzalności tego elementu oraz instrumenty dęte. Całość testów przeprowadzono w studiu muzycznym, by zminimalizować wpływ akustyki wnętrza. Muzyka zarejestrowana w tak surowej formie nie jest może ideałem melomana jest natomiast wzorcowym materiałem porównawczym, z którym warto się zmierzyć konstruując i testując każdy przewód. Do testów użyto dwóch półtorametrowych i jednego dwumetrowego odcinka przewodu.




Ze względu na ogromną wydajność prądową optymalne zastosowanie przewodu to końcówki mocy, monobloki, kolumny aktywne, subwoofery. Z powodzeniem można go zastosować do zasilania wzmacniacza zintegrowanego, przedwzmacniacza i innych urządzeń audio, gdzie do dyspozycji pozostanie nieograniczony zapas mocy.
Do aplikacji w każdych warunkach - bardzo elastyczny, odporny na przełamanie i temperaturę. Odporny na zakłócenia i nieemitujący zakłóceń, świetnie czyści prąd.
Znamionowy zakres pracy - 230V 15A / 50Hz
Przekrój czynny przewodu - 24.6 mm2
Średnica - 29 mm




Agencja Reklamowa WebNext - tworzymy strony internetowe